Zabawy i zadania na czas kwarantanny

Stwórz własną grę

Już samo jej robienie będzie świetną zabawą. Obmyślcie temat i zasady. Zaangażuj w to dziecko. Wykorzystajcie zabawki klocki, ludziki, autka, figurki zwierzątek itd. Przygotujcie papier, klej, nożyczki ,tekturę, kredki, farby (co macie w domu), by stworzyć planszę. Ustalcie zasady gry i grajcie.

Przykłady zabaw a jednocześnie ćwiczeń logopedycznych:

1.Po posiłku pozwólmy dziecku wylizać językiem talerz jak kotek. To ćwiczenie mniej
eleganckie, za to bardzo skutecznie gimnastykuje środkową część języka;
2.Po śniadaniu posmarujmy dziecku wargi miodem, kremem czekoladowym lub
mlekiem w proszku i poprośmy, aby zlizał je dokładnie jak miś czy kotek;
3.Kiedy dziecko ziewa, nie gańmy go, lecz poprośmy, aby ziewało jeszcze kilka razy,
zasłaniając usta;
4.Jeśli dziecko dostało lizaka zaproponujmy mu, aby lizało go unosząc czubek języka ku
górze;
5.Przy porannym i wieczornym myciu zębów zaproponujmy dziecku liczenie zębów lub
witanie się z nimi w ten sposób, aby czubek języka dotknął każdego zęba osobno;
6Podczas rysowania poprośmy dziecko, aby narysowało językiem kółko (dookoła
warg) lub kreseczki (od jednego do drugiego kącika ust)
7.Dmuchanie na talerz z gorącą zupą, chuchanie na zmarznięte dłonie, cmokanie, żucie
pokarmów, a nawet wystawianie języka to też ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
Życzę udanej zabawy!

Propozycje gier i zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu edukacji matematycznej i nie tylko.

  1. „Kwiatki”

„Na rabatce mojej cioci rosną piękne kwiatki. Podlewają je codziennie dwie małe Beatki. Każda piękną ma konewkę z dużym białym uszkiem. Dbają mocno o te kwiatki całym swym serduszkiem. Rosną sobie tulipanki, maki i bławatki, cztery róże, trzy goździki i dwa małe bratki”.

Opis zabawy:

Rodzic przygotowuje następujące sylwety: dwie małe dziewczynki, dwie konewki z białym uszkiem, dwa serduszka, tulipany, maki, bławatki, róże, goździki oraz bratki.

Podczas słuchania wiersza dziecko układa na dywanie, który robi za rabatkę, poszczególne sylwet, o których mowa w danym momencie. Podczas zabawy dziecko starannie przelicza wszystkie papierowe elementy.

Zachęcam do eksperymentowania w domu 1. Co się rozpuszcza w wodzie?

Potrzebujesz: dużą tacę, 6 przezroczystych szklanek, miseczki, łyżeczki, różne substancje do rozpuszczania (np. cukier, kawa rozpuszczalna, mąka). Trzy szklanki napełnij ciepłą, kolejne trzy – zimną wodą. Obserwuj wspólnie z dzieckiem, co stanie się po wsypaniu poszczególnych substancji do ciepłej lub zimnej wody. Możecie razem zamieszać płyn, dosypać kolejną porcję substancji i badać jakie reakcje zachodzą. Obserwacja: Niektóre substancje rozpuszczają się w wodzie, inne – osadzają na dnie szklanki. To bardzo praktyczne i proste doświadczenie z życia praktycznego, które pokazuje, jak funkcjonują substancje z otaczającej nas rzeczywistości i do czego mogą nam służyć